Sunday 29 May 2011

~...GeNaP SetaHUn.....~

Pukul 3.45 petang, pada 30 Mei 2010 tahun lalu....
Sah lah aku menjadi tunangan orang 
...
Yang mana
jari manisku telah disarungkan cincin oleh bakal mak mertuaku
Dan
Hari ini
Genaplah setahun aku bergelar tunangannya
Semoga pertunangan ini membawa kepada hari bahagia yang tinggal 5 bulan sahaja lagi...
Amin
Doakan kebahagiaanku ya semua kawan-kawan...
Semoga aku terus tabah mengharungi dugaan bertunang ni dengan jayanya...

Pakcik Aziz yang mewakili pihak pengantin perempuan tengah bagi syarat2 tu...
Antara syarat berat adalah kitaorang tak boleh jumpa waktu dalam tempoh bertunang berdua...Mesti dengan famili..huhuhu..
Disebut juga tarikh nikah jer...yang lain bincang kemudian..

Antara wang hantaranku... Adat Johor ni

Ni lah aku...Senyum melebar erk..

Sebelum di sarungkan cincin... Berdebor ni... Sebelah tu, emakku...

Cincin yang berbentuk love telah disarungkan ke jari manisku oleh bakal emak mertuaku...
Terima kasih ibu kerana sudi menerimaku sebagai bakal menantumu...hehehehe

Salam hormat..hehehe...Tak tahan ni...lama sangat orang suruh salam..nak amik gambar katanya...huhuhu

Hehehee...waliku...

Sesi bergambar

Ni lah cincin tunangku.. Dulu muat...sekarang longgar...Aku tak pakai dah..huhuhu
Aku suka...(";)

Aku ler ni...ehem..ehem...Bergambar seorang jer...ayah tak bagi bergambar dengan en.tunang

Aku dan bakal anak sedaraku..Haqim...Comey dia... (cucu sulung dalam famili tunangku)

Ni lah bakal mak mertuaku dengan cucunya, Haqim... 

Inilah rombongan pihak lelaki... Ramai datang...Lebih dari 50 orang... Terkezut aku..
Kereta berderet..Lebih dari 10 buah kereta...
Nasib baik mak aku masak banyak...Mak aku jamu mereka dengan nasi dagang...

Antara barang hantaran pihak lelaki untuk aku...
Sirih junjung, bunga rampai, sejadah, telekung, kain baju, kek, coklat, tuala dan  cincin beserta wang sebanyak RM 133.33 (adat orang Johor bagi duit kira booking).. dan lagi satu adalah hadiah hari lahirku pada 10jun iaitu barangan makeup jenama MAC...

Antara barang-barang hantaranku untuk pihak lelaki yang telah disiapkan oleh kawanku, Azmaniza..Terima kasih Azma..Cantik sungguh hasil tanganmu..
Barang-barangnya seperti sirih junjung, beg dompet & tali pinggang, tuala, kain pelekat, kek, buah-buahan, sejadah, coklat, baju kemeja dan tie, kain baju melayu, dan puding.

Aku bersama kawan baikku sejak kecil lagi, Cik Nor Haslina Ilias. Ibu kami mengandungkan kami dalam 1 buah rumah di Pantai Dalam pada tahun 1984. Dilahirkan Selang sebulan lebih... Kami sebaya.. Aku panggilnya 'kaklong'... dan kami akan bernikah dalam bulan yang sama pada tahun yang sama. Bezanya, aku awal seminggu...
Antara sahabat-sahabatku yang hadir ketika masjlis pertunanganku...
Izatul Najiha, aku, Shazilah dan Azmaniza...
 ~peace...inilah kenangan aku setahun yang  lalu...Semoga bahagia selamanya...Amin..~


No comments:

Post a Comment