Tuesday 10 May 2011

Traffic Jem

Hari ini aku pecah rekod bertolak dari rumah pada pukul 6.30am sebab kena atar si adik g exam kat Baitulmal Kg.Pandan... Belum pukul 7 am kat sana jalan dah jem... Nilah Malaysia, ramai sangat orang pakai kereta.... (aku pun sama) hehehe...
Kadang2 jalan raya jem bukan sebab apa pun...
1. kereta perlahan perasan dia laju, so dia duk jalan paling kanan.. cukup pantang saya tengok sbb saya taknak ler naikkan lampu tinggi.... (aku ni pengguna lorong paling kanan - 120-130km/j)
2. Sekolah banyak sangat tetapi sekolahnya sekolah cina yang kebanyakannya duk tepi jalan... kalau sekolah Melayu dah lama kot...
3. Pemandu yang bawa kereta ni sesuka hati jer mencelah without signal.. Pastu mula lah menyushkan org nk kena brek.
4. keadaan kereta pun jadi masalah juga. Lampu brek ke-3 pun memainkan fungsi yang penting... Ni ada yang dah mampus lampu breknya, nasib baik aku tak langgar tadi...(nak buat macamana tadi laju...nasib baik sempat kubrek..)hehehe..
5. Of course sbb banyak sangat traffic light yang manual. jadinya, bila kereta tak ada pun, duk jer menyala... Kalau automatik senang, dia akan menyalakan lampu bila tempat yang ada kereta jer...so cepat sikit perjalanan..
6. menggunakan telefon bimbit ketika memandu... Masalah juga tu..mula bawa kereta cam kura-kura. (aku pernah ler juga tapi keretaku auto...fokus aku xhilang...hehehe)
7. Korang perhatikan sendiri ler...tak larat nak tulis dah..banyak sangat yang menyebabkan jem...

Tapi apa-apa pun, aku selamat tiba di opis dalam pukul 7.30pagi... Kira cepat dan pantas ler aku bawa kereta yerlah pemandu berhikmah dan cekap... 
So, untuk Adikku, SELAMAT MENJAWAB SOALAN EXAM. harapnya result sem ni lagi bagus. Cepat-cepat sikit boleh konvo... 

~ suka time Exam sebab nak cuti panjang...hehehehe~

No comments:

Post a Comment