Wednesday 11 May 2011

Mata, Muka, Hidung habis GaTal...

Baruku tahu betapa seksanya gatal di muka, hidung dan mata... Petang semalam selepas makan tomyam yang ada udang, sotong, ayam dan daging, tetiba mataku sebelah kanan mulai gatal. Berair macam nak keluar airmata, tapi tak ada pun. Selepas itu, hidung nak bersin, tp tak bersin-bersih... Ya Allah, seksanya rasa.

Balik jer rumah aku rendamkan kaki dengan pendant quantum science kejap jer dalam 20 minit... Selepas tu, gatal-gatal pun hilang. Ayahku tegur naper dan aku cakap ler gatal muka. Ayah cakap RESDUNG kot. Aku pun baru ler teringat yang dulu pernah dah g kedai buat rawatan resdung 2,3 kali kat u dulu. ok dah. Tapi ni jadi balik...

Aku terfikir ler, apa yang leh jadi gatal ni? baru ler teringat pasal makan tomyam tapi aku fikir lagi sebelum ni makan seafood tak ada masalah pun. Apa puncanya erk?????

Pagi ni citer pada kak Syida dia cakap mungkin daging kot, ada juga orang alahan pada daging. Yang ni KEMUNGKINAN. Tapi apa-apa pun, ok lah. Dah tak gatal lagi.


~peace...suka kulit muka yang cantik tiada jerawat..~

No comments:

Post a Comment