Wednesday 4 May 2011

KaTa-kaTa Tuk WaNiTA...

Bila saya buka FB pagi ni, saya terbaca satu post adik junior (AJ) yang baru memulakan kehidupan di Kota Metropolitan ini. AJ merupakan anak kelahiran Sabah dan baru menamatkan pengajian di salah sebuah IPT d Utara...tempat yang nyaman tidak seperti di kota besar ini. Katanya, dia perlukan seorang lelaki untuk melindungi dirinya agar tidak diganggu oleh anasir-anasir yang berbau jahat terhadap dirinya ketika pergi dan balkik kerja terutamanya apabila naik kenderaan awam.

Maka itu, sukanya saya di sini untuk memberikan peringatan kepada kaum Hawa agar sentiasa berhati-hati di luar sana yang kita tidak mengetahui apa yang tersirat di luar sana. Oleh itu, sukanya saya untuk menginggatkan diri saya sendiri serta kaum sejenis saya agar BERLINDUNG DI BAWAH NAUNGANNYA YANG MAHA AGUNG...

Maka itu, waktu keluar rumah sekurang-kurangnya bacalah doa supaya kita selamat pergi dan balik kembali ke rumah. Baca ayat kursi pun sudah memadai yang kita berserah segalanya pada Yang Esa. Semoga ianya menjadi peringatan untuk kita semua....

~peace without war~

No comments:

Post a Comment