Friday 6 May 2011

SeLaMaT HaRi IbU

Bila tiba bulan Mei, banyak smbutan khas di buat seperti hari buruh, hari ibu, hari bapa, hari guru dan macam2 lg. tapi pada hari ini, 7 Mei, saya nak bercakap pasal 'hari ibu'. 

ibu merupakan insan yang banyak jasanya. kerana ibu yang mengangdungkan kita, melajhirkan kita, menyusukan kita, mendidik kita dan macam2 lagi pengorbanan ibu. semua jasanya sangat tidak ternilai. namun kekadang sebagai seorang anak, kita lupa pengorbanannya sehingga kita menyakitinya n membuatkannya menangis. satu ketika dulu, waktu aku kecil aku juga pernah menjadi lupa akan pengorbanan ibuku..hanya bila dewasa barulah ku tahu pengorbanan seorang ibu walaupun belum bergelar isteri @ ibu. ini kerana aku sering menjadi luahan hati kecil ibu tentang sikap anak2nya. dari sinilah, baru aku mengerti...

ibu, seteruk mana pun kami, kau tetap tabah menghadapinya. engkau seorang yang sangat sabar namun anak-anak yang masih kecil tidak mengerti akan perasaanmu. di sini, justeru, aku memohon maaf atas segala keterlanjuran kata, perbuatan selama ini terhadapmu. Maafkanku ibu...

Andai kau mengerti perasaanku, kerana aku sangat menyayangimu.. tanpamu aku tidak akan lahir kedunia ini..

SELAMAT HARI IBU BUAT IBUKU fauziyah mat, serta BAKAL IBU MERTUAKU YANG BERADA DI KOTA TINGGI, JOHOR... tanpa kalian, kami tidak akan bertemu dan bertunang.. kerana jasa kalian, kami bersatu dalam ikatan pertunangan ini. 

SEMOGA KALIAN DI CUCURI RAHMAT, DI PANJANGKAN UMUR DAN BAHAGIA SELALU DI SAMPING KELUARGA TERCINTA..

~IBULAH PERMATA HATIKU~

No comments:

Post a Comment